onsdag 12. januar 2011

Gran Canaria 2011-5

Været: Sol, 25 grader, enkelte lette skyer i ettermiddag
Aktivitet: Gåtur med staver, bad i sjøen, frokost, stranda med bok (krim Fred Vargas), liten runde med fotoapparat, lunsj hjemme, nettsurf etter diverse opplysninger, liten blund, middag i byen. (Geit i brun saus, = Gran Canaria, ikke SYDEN, kelneren spurte opp igjen et par ganger for sikkerhets skyld)


Når en er alene, hender det ikke så sjelden at det er stille her hos meg, men en del mer og mindre høyrøstet prat i nærheten. Alle dører er jo oppe hele tida og folk sitter mye ute. Da er det vanskelig å ikke lytte. Det er ikke pent, men vanskelig å unngå.
Her er det to ungdommelige (under 30) grupper i nærheten, en gjeng gutter og en gjeng jenter. Så langt jeg har kunnet registrere har de ikke funnet hverandre ennå. Guttenes samtaler er lite overraskende: Om hvor mye de har drukket. Fotball. Jenter de kunne ha møtt. Størst / minst av ett eller annet. Det overraskende med jentenes samtale, er at jeg ikke skjønner hva de sier. De snakker norsk (som guttene), og hvert enkelt ord er klart uttalt og forstått. Men hva betyr det:
- Altså så du den.. Å herregud jeg tenkte .. er det sant?
- Men det var jo ikke så gæ'rnt heller..
- Jo, det går jo ikke an... ble bare stående sånn og ..
- Det er jo ganske vanlig da..
- Vanlig!? Nå høres du akkurat ut som mora di da...
- NEI?!  Hun vet jo ikke hva det heter en gang! Og du bare.. Lite sykt da! Forresten ..
- Men dere, hør her: Den greia..
- Ja, var ikke det sykt? Når han liksom.. Jeg bare...
- Og sånn som han andre flira
- Helt på styr liksom
- Men mente de..?
- Neida..
- Jo, det tror jeg
- Hvorfor det?
- Klart det! Du så jo det: Han bare .. og det er jo ikke akkurat til å misforstå?
- Hæ!? Det var jo ikke det han sa.. Da ville han jo bare .. sånn .. og så... ikke sant?
- Javel. Kanskje jeg hørte feil, da. Men den var iallfall ikke fin!
- Nei, enig!

Og det høres egentlig ut som helt normale jenter!

Over til dagens bilder:

Dagens katt:


Dagens SYDEN 1:

Dagens SYDEN 2:

Spekulerer videre på hva som er Gran Canaria i det jeg ser (og ikke SYDEN). Er for eksempel alle blomstene jeg ser SYDEN eller Gran Canaria? Mitt nettsøk ga som resultat at de fleste av de store, fargesprakende blomstene som dekorerer Puerto Rico og de andre turiststedene er importerte. Om vi av den grunn heller mot SYDEN, er jeg usikker på. Hvordan er det med blomstene som dekorerer Porsgrunn sommertid? Mye importert, men det er vel norsk i den forstand at det er vi som importerer og legger til rette for at de skal klare seg i Norge. Heller mot Gran Canaria? Jeg tar i alle fall med en blomst.
Dagens Gran Canaria (?):

1 kommentar:

  1. Herlige betraktninger som serveres fra "Syden". Flotte temabilder, jeg koser meg når jeg leser. Kan trøste deg med at hos oss (i alle fall her jeg bor) er det is og is og is og ikke så lett framkommelig.

    SvarSlett

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)