mandag 17. januar 2011

Gran Canaria 2011-10

Været: NYHET: Lett skydekke i formiddag. Men ikke verre enn at min kleskode holdt greit. (Badeshorts)
Aktivitet: Lite. Lest. Rusletur med kamera. Oppdaget kaktuslunden som jeg ikke har sett før. Og når jeg presenterer dagens kaktus er det helt og holdent uten det negative innholdet vi vanligvis tillegger uttrykket. De er jo så vakre. Naturens skulpturer. Håper jeg kan få til en liten serie etterhvert, som kan vise hva jeg mener. Dagens kaktus:
Det som ikke kommer fram på bildet, er størrelsen: Disse var mellom to og tre meter.



På hjemvei knipset jeg også dagens SYDEN, som er et fenomen jeg bare stiller meg undrende til:
Folk betaler i dyre dommer  for å komme til et sted med nydelig natur og flott strand. Og bruker mesteparten av tida ved et basseng! Det faller rett og slett utafor hele min forestillingsevne. Det må da bli billigere å kjøpe litt dyrere pils i badeparken, og ta solarium?

Over til dagens katt:

Og til slutt dagens SYDEN nr 2: The one and only!! Anywhere at any time!
Og det får holde for i dag. Krim og en dram til kvelds!

1 kommentar:

  1. En gang lærte jeg hvorfor kaktusene ble så store i Syden (og det var virkelig i syden!) .... men det vil jeg ikke skrive her (hehe). Dette var et fint eksemplar.

    SvarSlett

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)