tirsdag 18. januar 2011

Gran Canaria 2011-11

Været: Sol 25 grader
Aktivitet: I dag har jeg vært på tur til Puerta de las Nieves på nordvestkysten. Buss til Las Palmas og videre derfra. To timer til sammen. Et hyggelig bekjentskap. På langt nær så mange turister som i Puerto Rico. Røffere kystlinje. Det var laget en badeplass beskyttet av et bolverk mot dønningene som står på ganske kontinuerlig. Det var nesten vindstille mens jeg var der, men likevel bølger som så ganske imponerende ut når de brøt innover. Jeg drømmer stadig om det ultimate bølge-mot-strand-bildet, men fikk det vel ikke helt denne gangen heller. Likevel: Dagens bølge



Husa ligner litt på Kardemomme by, synes jeg. Var det ikke her røverne bodde da?


Mens dette er mer tante Sofie, kanskje.


Det var også en badestrand der, beskyttet av moloen der Fred Olsens hurtigbåt til Tenerife lå (fire avganger per dag, fores med egne bussruter fra Las Palmas). Men stranda er mye rullestein, og lite sand. Et ok alternativ synes jeg, men de fleste SYDEN-turister vil nok ha sand. Jeg likte også godt at inne i havna var det murt opp flater til å sitte/ligge på, og deler av disse belagt med trelemmer. Og det var greit å bade i havnebassenget. Og flere fiskerestauranter langs brygga. Der dummet jeg meg ut og spiste før jeg oppdaget disse. Grillede sardiner var ok, men ikke skjellsettende, og jeg tipper at de nede ved havna var noen hakk bedre.

De turistene jeg så, var tyskere. Morsomt å høre dem bestille mat. Der var det ikke mange detaljer som ikke ble ivaretatt og vurdert nøye! Ordnung på høyt nivå. 

Dagens syden får være badeplassen. Som jeg synes er litt ekte syden 


Og til slutt dagens katt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)