torsdag 14. januar 2010

Puerto Rico 6

Ingen stavtur i dag.  Derimot busstur. Til Las Palmas. Det ble ikke så mye å skrive hjem om må jeg bare tilstå med en gang. Min egen feil. Dårlig planlegging. Hadde sjekket bussrutene og det var det hele. Har forsåvidt en del gode erfaringer med å møte nye byer på den måten: Bare begynn å gå og kjenn på den pulsen du finner. Men metoden forutsetter at du finner de områdene der byen har  en puls.
Og  det manglet fullstendig i de gatene jeg gikk i fra starten. Bommet med et  par kvartaler rett og slett, og havnet i et område som var skrikende uinteressant. Trakk mot havnesiden i stedet, for vannkanter er alltid interessant.  Denne var ok men ikke veldig spesiell.


Så fulgte jeg vannkanten ganske lenge da, for det tok litt tid før det skjedde noe. Og jeg ble litt sliten. Og det var ingen morsomme steder å sette seg ned. Bare en posh yacht-club (og trøtt var jeg ikke). Så kom jeg til et varehus og skulle bare sjekke om det var noe interessant der, og så gikk det en time, men jeg fant ikke det jeg så etter, og så skulle jeg bare.. og aldri fant jeg egentlig den pulsen.

Og så ble det tid for hjemtur og da endelig åpenbarte  det seg et strøk med vakkert bygningsmiljø, og jeg brukte en del tid på å fange noen gode motiver i kameraet. Men typisk for dagen glemte jeg å slette de manuelle innstillingene for noen innendørsbilder fra i går, og dermed blei det en samling helt flate bilder, som jeg  har prøvd å gjenopplive, men jeg må nok ha hjelp fra noen med fungerende fargesyn for å gjøre den jobben ordentlig. Det var den dagen og den byopplevelsen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)