onsdag 20. januar 2010

Puerto Rico 12, som egentlig er Las Palmas 2

Tar tilbake absolutt alt jeg har sagt av negativ karakter om Las Palmas. Las Canteras er en herlig strandpromenade med masse sjarm, og (i alle fall mens jeg gikk der) relativt fritt for juggelselgere, som ofte kan være et litt masete innslag slike steder. Og med et utall spisesteder, inkl kaffe-/is- og andre barer. Og i bakgatene lå masse butikker med alt fra suvenirer til møbler.
 Mye elektronikk. Det er vanskelig å  bedømme pris vs kvalitet, hvis en ikke er spesialist. Jeg sjekka en bestemt modell av Canon kompaktkamera på nett. Prisen hos varehuset Il Corte Ingles var på linje med det billigste jeg fant på nett i Norge. Men jeg merket meg at i vindusutstillingene var aldri Canons siste toppmodeller med. (Jeg torde ikke begynne å spørre, for jeg skulle ikke kjøpe, og jeg er litt lettlurt når jeg treffer gode selgere.) Jeg tok sjansen på å kjøpe nytt minnekort til mobilen min til 1/3 av prisen som blei oppgitt der jeg kjøpte tlf i Norge. Mulig det har noe med kvalitet å gjøre; det vil vise seg. Men i det store og hele tror jeg det kan være mye å hente for drevne shoppere i flere vareslag. Jeg rakk også å se en del fine klær, som kunne vært aktuelle.

Jeg dro altså tilbake for å yte Las Palmas, og forsåvidt meg selv, en viss rettferdighet. Jeg bestilte et hotellrom på internett, dro med bussen i firetida tirsdag og var tilbake her 24t etterpå. Da hadde jeg vandret Las Canteras på langs


i 21 grader (24 blei det først formiddagen etter, da disse bildene er tatt)
vindusshoppet i bakgater og varehus om kvelden, og kjøpt litt neste formiddag, og hatt en bedre middag med utsikt over havet (som mer høres enn ses riktignok om kvelden), og tatt en del bilder som du kan se noen av her.

Så blir nok dette siste innlegg fra denne turen. I morgen skal jeg pakke, rydde litt her og nyte de siste solstrålene før det blir tidlig til sengs. Flyet går kl 8 fredag morgen, og jeg tror bussen går herfra  rundt fem, Så er det hjem og motivere seg for å like vinter igjen. Hm.. .

2 kommentarer:

  1. Da takker jeg for "følget" på reisen din. Sydenturer er nok mye mer enn charterfeber. Det kommer an på hva du ser etter! God tur til nullføre og saltet slaps ( så du kan godt bli en stund til, mener jeg)

    SvarSlett

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)