søndag 2. mai 2010

Aktivitetsstatus og litt om medisin

Våren er tida for å få gjort ting. I år har jeg tre prosjekt: Legge gulv i det som skal bli nytt verksted uthuset, bygge et utedusjrom på hytta og hjelpe sønnen med å pusse trebåt. Statusrapport 2:



(Takk for bokanbefalinger, Helge, jeg samler opp til gode lesestunder på hytta i sommer. Akkurat nå rekker jeg bare avisene)


Hytta
IÅM (Militær kortform: Intet å melde)


Uthuset
Stubbloft ferdig. Lagt papp og isolasjon. Da ser det sånn ut:
Litt lurvete legging av isolasjonsmattene der, ser jeg, men det er jo bare meg som skal stå på gulvet etterpå, så ..

Båt
Ferdig med bomullstråd og Farm under. Sønnen har primet, så nå gjenstår bare bunnstoff under. Fruen har påført første lakkstrøk på en del skap og diverse, og lakket skroget en gang. Jeg har begynt på neste store utfordring. Hva skjer med bakken bak, der sønnen fjernet dekket i fjor, og avslørte følgende tilstand.


Ikke bra. Her er planen å gjøre en midlertidig redningsaksjon med finerplate, og ta det ordentlig til høsten. Begynte å plukke treplugger for å komme til skruene som holder dollbordet til høyre på bildet (båtens babord). Det må også vekk.

Medisin
Liten nedtur ang parkinsonsymptomene etter at jeg har flydd høyt siden jul. Har hatt litt tilbakefall de siste dagene. Ikke så dårlig som jeg var før jul, men ikke helt på topp. Tror jeg vet grunnen. Fikk erstatningsmedisin for Sifrol, da jeg var på apoteket sist. Har prøvd det før, den gangen jeg gikk bare på Sifrol, og det var som å slutte med medisin. Nå går jeg på både Sifrol og Madopar, og tenkte at det kanskje var annerledes nå. Men nei, jeg ringer legen min i morgen og ber om ny resept med  forbehold mot erstatningsmedisin. Det funker ikke bra, og jeg blir mer og mer skeptisk til billige kopimedisiner. Vet at det er mye penger å spare, men så lenge det finnes medisin, som faktisk virker, må det være lov å bruke det. Basta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)