torsdag 29. april 2010

Aktivitetsstatus

Våren er tida for å få gjort ting. I år har jeg tre prosjekt: Legge gulv i det som skal bli nytt verksted uthuset, bygge et utedusjrom på hytta og hjelpe sønnen med å pusse trebåt. Statusrapport:



Verksted: 
Ble ferdig med å rette av det gamle bjelkelaget i dag. Veldig fornøyd med meg selv! Verkstedet trenger ikke være bli ferdig før i høst, men jeg vil gjerne få lagt gulvet så jeg kan sette tilbake litt rot som nå roter rundt alle andre steder.

Hytta
Var der ute  første gang i år sist fredag og slo i fire spiker, foruten å fastslå at musene hadde funnet veien inn i hytta i år også. Dette henger litt. Og årsaken er:

Båt
Sønnen har gammel trebåt som har vist seg å ha et visst restaureringsbehov.  Samtidig har han et gammelt trehus og ny samboer. Så han er fullt opptatt med ombygging og restaurering av huset, og dermed så jeg et havari undere oppseiling: Båten ville ende som et fallert tilfelle på billigsalg. Et uverdig sorti for en snål båt (som det heter på disse kanter om en koselig og søt båt). Så både mor og far mobiliserte sine gamle båtpusskunster og satte i gang. Ut med ca halvparten av dørk og benkeplater (de verste) inne i båten, samarbeid om varmluftsblåse og skrape. Av med all gammel lakk, og fruen overtar som pusse- og lakkmester, mens jeg kryper innunder båten og skraper gammelt bunnstoff. Grisejobb. I dag har jeg jobbet med å tette sprekker mellom bordgangene med bomullsgarn og Farm 80. Kvartveis. Puh! Fruen har lakket strøk nr 4 i dag. Målet er 10.

Her ligger utfordringen, foreløpig skjult bak presenning:

3 kommentarer:

  1. Kommentar til mitt eget innlegg: Begynte å lure på: Hvorfor skrev jeg dette egentlig? Har det noen interesse for noen? Selvskryt? Og så svarte jeg meg selv:
    - Poenget var i grunnen det du ikke skrev, men tenkte som grunn; at siden bloggen handler om å leve med parkinson, så er det det innlegget handler om. Det mangler merkelapp "Parkinson" og en kommentar som sier "Jeg er veldig glad for at jeg begynte på ny medisin, for akkurat nå fungerer kroppen bedre enn på veldig lenge, og jeg nyter å bruke den." Apropos diskusjoner om hvor lenge du bør vente før du begynner med levadopa. En får leve livet mens en har det. Etterpå kan det fort være for seint.

    SvarSlett
  2. Syns det var et kjempepositivt innlegg, jeg. For livet skal leves det - og da er vi i gang!

    SvarSlett
  3. To bokanbefalinger på engelsk: 1-Siri Hustvedt-The shaking woman. 2-Elmore Leonard-10 rules of writing.
    Helge

    SvarSlett

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)