mandag 3. oktober 2011

Høst på fjorden

Er veldig glad i de båtturene jeg får til utover høsten. Det er passelig trafikk. Det hender jeg får fisk. (Akkurat passe til å opprettholde min status som småfisker.) Og det er ofte glimrende lysforhold til å ta bilder. Sist fredag var det i overkant mye tåke. Fikk oppleve å ligge ute i åpen sjø da tåka plutselig klappet igjen og det eneste som syns rundt meg var noen få meter vannflate og 360 grader tåkevegg. Ligger og driver med snøret ute. Noen sekunders oppmerksomhet om ett eller annet inne i båten og du aner ikke hvilken retning baugen peker. Det varte bare noen få minutter før jeg fikke øye på sola gjennom tåkeveggen, så jeg fikk orientert meg. Men det var en påminnelse om at jeg bør skaffe et kompass i båten.







3 kommentarer:

  1. Vakre bilder! jeg har nettopp vært på Vestlandet, og da var vi ute på havet to ganger. Fikk noen bra hyser (fire - hm - en bittelien en ble slukt hel av en måke, den største (!?) forsvant oppe ved ripa - og ellers fikk vi med to fine hjem. Skulle ha fisket mer, men været satte begrensninger, da det blåste opp til storm.
    Ble nysgjerrig på skrivingen din. Å få manus i retur, er vel noe de aller fleste kjenner til. Da står det så hyggelig "takk for at vi fikk lese", uten at manuset bærer det minste preg av å ha bli berørt av menneskehånd... Har hørt at de ofte bare leser de tjue første sidene, og finner de ikke noe interessant der, så legger de det tilbake i den store returbunken. Men ikke gi deg: Det du vil sterkt nok, greier du!
    Prøvde å skrive kommentar i går, men blir kastet ut av systemet hver gang. å undertegner jeg meg anonym, men altså, det er Anne Britt som hilser og ønsker deg lykke til med fiske, bok og alt.

    SvarSlett
  2. Ang manus, så har jeg nå laget en bok av det selv på nettstedet Blurb. Får en kopi i slutten av oktober. Er den ok kjøper jeg noen eksemplarer og distribuerer i familien. I tillegg jobber jeg videre med manuset og tenker at jeg skal gjøre et framstøt mot et mindre forlag og se om det er lettere å få en skikkelig kontakt. Så jeg har ikke gitt opp ennå.

    SvarSlett
  3. Høres bra ut! Flott at du ikke tar refusjon som nederlag.Jeg blir så fandenivoldsk når slikt skjer, at jeg bare bestemmer meg for å vise dem! En gang oversatte jeg en refusert diksamling til nynorsk - men det hjalp ikke det heller(hehe)
    Ting kan jo forresten alltid gjøres bedre.
    Anne Britt

    SvarSlett

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)