lørdag 18. juni 2011

Hytteliv med internett

Jeg registrerer at noen mener hytta helst skal være fri for internett og annen moderne teknologi. Jeg er helt uenig. Sitter på terassen og veksler mellom å se på utsikten mot Eidangerfjorden mens sola beveger seg mot endestasjonen for i dag i skaret ved Skjelsvik, og på PC- skjermen der hurtigruta har kommet  til Rørvik. 


Utsikten er mer spektakulær på hurtigruta, men jeg er utrolig fornøyd med den jeg har. Og har aldri savnet noe når jeg tidligere har sittet og bare sett utover. Men noen sideblikk på hurtigruta synes jeg passer godt inn. Men det er ikke mange andre (dvs ingen til nå)  TV-program som får blande seg i hytteutsikten. Men musikk på øret hender det oftere jeg unner meg. For øyeblikket Mike Bloomfield fra Wimp. Men de siste minuttene av solnedgangen og kveldsstemning er i stillhet. Dvs jeg hører båtlivet og fuglene. Sommerstemning. Og valgfriheten til å bruke nett og natur om hverandre synes jeg er herlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når du skal velge "Kommenter som": Hvis du ikke har en blogg selv, eller vet at et annet valg er riktig, velg &b;anonym&b;. (Skriv gjerne under med navn i innleggsteksten)